Beques AECID de Cooperació Universitària i Científica 2015-16

Convocatòria de beques AECID:

La Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo (AECID) ha aprovat la convocatòria de beques MAEC-AECID de Cooperación Universitaria y Científica per al curs acadèmic 2015-2016.

Consulta les bases de la convocatòria i altra informació d'interès en aquest enllaç.

Termini:

El termini per presentar la sol·licitud finalitza el 25 de febrer de 2015.

Tipologies de beca

El programa preveu tres línies d'ajuts:

I.1 Beques de recerca per al i sobre el desenvolupament

L'objecte d'aquesta línia és l'ajut a la realització de projectes de recerca per a i sobre el desenvolupament que ja disposin de finançament en la data de començament de la beca. Adreçades a estudiants de màster universitari i doctorat, personal docent o investigadors doctors dels països següents:
- Bolívia, Colòmbia, Cuba, Equador, El Salvador, Espanya, Etiòpia, Filipines, Guatemala, Guinea Equatorial, Haití, Hondures, Mali, Mauritània, Marroc, Moçambic, Nicaragua, Níger, Paraguai, Perú, República Dominicana i Senegal.
- També hi podran prendre part els nacionals de la Població Saharaui i dels Territoris Palestins.

I.2 Beques institucionals de Màster Universitari per al desenvolupament

Aquesta línia d'ajuts ofereix l'oportunitat de cursar un Màster Universitari a Espanya de 60 crèdits a funcionaris o personal integrat en els sistemes públics dels països, poblacions i/o àrees prioritàries d'impacte especial en el desenvolupament, d'acord amb les prioritats temàtiques i geogràfiques del IV Plan Director de la Cooperación Española 2013-2016.
Podran prendre-hi part els nacionals de:
- Bolívia, Colòmbia, Cuba, Equador, El Salvador, Etiòpia, Filipines, Guatemala, Guinea Equatorial, Haití, Hondures, Mali, Mauritània, Marroc, Moçambic, Nicaragua, Níger, Paraguai, Perú, República Dominicana i Senegal.
- Així mateix, també podran presentar sol·licitud els nacionals de la Població Saharaui i els Territoris Palestins. integrats en el sistema públic del seu país d'origen que posseeixin l'autorització del Govern del seu país de procedència.
Els candidats hauran de presentar una carta de preadmissió en el Màster Universitari a què vulguin optar. Atenció: Els candidats hauran de presentar les sol·licituds a l'AECID, com a màxim el 25 de febrer de 2015

I.3 Beques de pràctiques per a experts en cooperació per al desenvolupament amb motiu de la presència d'Espanya al Consell de Seguretat de Nacions Unides.

Es concediran tres beques a ciutadans espanyols, una en cadascuna de les destinacions següents:
- Representació permanent d'Espanya a la UE (Brussel·les), Representació permanent d'Espanya a l'ONU, Subdirecció General de Nacions Unides en el Ministeri d'Afers Exteriors i Cooperació d'acord amb l'objecte que detalla l'annex I, programa I.3 de la convocatòria.